اخبار

12 بهمن 1401 - 13:36
بازگشت ربات ها به یکی از پیشرو ترین مجتمع های پتروشیمی ایران

"بزرگترین انبار مکانیزه صنعت پتروشیمی کشور" در تندگویان به بهره برداری می رسد

بازگشت ربات ها به یکی از پیشرو ترین مجتمع های پتروشیمی ایران

همزمان با ایام الله دهه فجر، پیشرفته ترین انبار مکانیزه صنعت پتروشیمی کشور در مجتمع شهید تندگویان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در اجرای این طرح که  با همت و اراده متخصصان ایرانی و پس از 20 سال بلاتکلیفی به ثمر می رسد، از  42 ربات صنعتی برای جمع‌آوری، انتقال، بسته‌بندی، انبار و گریدبندی محصولات واحدهای POY و Staple استفاده شده است.

این انبار، یک مجموعه رباتیک پیشرفته و بسیار پیچیده در صنعت پتروشیمی کشور و هوشمند ترین انبار برای بارگیری محصولات گرید صنعت نساجی بوده که از سطح تکنولوژی بالایی برخوردار است.

این پروژه با سرمایه گذاری اجرایی  200 هزار یورو، ماهیانه هشت میلیارد ریال صرفه اقتصادی داشته است.

همزمان با بهره‌برداری از بزرگترین انبار مکانیزه صنعت پتروشیمی کشور در تندگویان، دو طرح دیگر شامل  "واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا " و "  تصفیه خانه پساب مرکزی مجتمع بندر امام"  به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از این طرح‌ها، از وعده های دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم معارفه در دی ماه پارسال است؛ طرح‌هایی که شاخص  و نشانه کار جهادی، استفاده از توان متخصصان ایرانی و اهتمام و توجه ویژه بزرگترین و سودآورترین هلدینگ بورسی کشور به "تولید دانش بنیان و اشتغالزا" و "صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار" است .

تصاویر
  • بازگشت ربات ها به یکی از پیشرو ترین مجتمع های پتروشیمی ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: